RE: Nachhaltiges Investieren | Für Euch heute bereits ein Thema?
| 22.09.2024, 10:46 (Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 22.09.2024, 10:58 von J R.)
die EU-Kommission hat kürzlich die Taxonomie geändert, seither ist Atomkraft nachhaltig.
ich bin nicht gegen Atomkraft, sehe ein dass es diese Industrie geben muss. Aber am liebsten NIMBY, also möglichst weit weg ... deshalb achte ich auch bei der Geldanlage darauf, diesen Bereich zu meiden. Will keinen Betreiber von Atomkraftwerken im Depot haben wenn ein Unglück wie in Fukushima passiert. Der Aktienkurs von Tepco, dem Betreiber der AKWs in Japan, hat sich seither nie wieder erholt.
Also, alles gut? Denkste, mein Versorger-Depot ist randvoll mit Nuclear power plant-Betreibern.
Frage an die KI: which us utilities stocks use nuclear power plants? ranking in size order
Answer
Based on the information provided in the search results and my knowledge, here's a ranking of US utilities stocks that use nuclear power plants, ordered approximately by size/capacity:
ich bin nicht gegen Atomkraft, sehe ein dass es diese Industrie geben muss. Aber am liebsten NIMBY, also möglichst weit weg ... deshalb achte ich auch bei der Geldanlage darauf, diesen Bereich zu meiden. Will keinen Betreiber von Atomkraftwerken im Depot haben wenn ein Unglück wie in Fukushima passiert. Der Aktienkurs von Tepco, dem Betreiber der AKWs in Japan, hat sich seither nie wieder erholt.
Also, alles gut? Denkste, mein Versorger-Depot ist randvoll mit Nuclear power plant-Betreibern.
Frage an die KI: which us utilities stocks use nuclear power plants? ranking in size order
Answer
Based on the information provided in the search results and my knowledge, here's a ranking of US utilities stocks that use nuclear power plants, ordered approximately by size/capacity:
- Constellation Energy (CEG)
- Largest fleet of nuclear plants in the US
- About 27.9 gigawatts of nuclear capacity
- Largest fleet of nuclear plants in the US
- Duke Energy (DUK)
- Second largest, with about 10 gigawatts of nuclear capacity
- Second largest, with about 10 gigawatts of nuclear capacity
- Exelon Corporation (EXC)
- Large fleet of 21 reactors at 12 facilities
- Over 17,800 MW of nuclear capacity
- Large fleet of 21 reactors at 12 facilities
- Southern Company (SO)
- Operates nuclear plants through its subsidiary Southern Nuclear
- Includes Plant Vogtle, one of the largest in the US
- Operates nuclear plants through its subsidiary Southern Nuclear
- Dominion Energy (D)
- Operates several nuclear facilities
- Produced over 52,700,000 MWh of nuclear electricity in 2021
- Operates several nuclear facilities
- NextEra Energy (NEE)
- Operates nuclear plants in Florida through subsidiary Florida Power & Light
- Operates nuclear plants in Florida through subsidiary Florida Power & Light
- Public Service Enterprise Group (PSEG)
- Operates nuclear units in South Jersey and has stakes in Pennsylvania plants
- Operates nuclear units in South Jersey and has stakes in Pennsylvania plants
- Entergy (ETR)
- Described as "the largest owner of rate-regulated nuclear plants in the US"
- Described as "the largest owner of rate-regulated nuclear plants in the US"
- FirstEnergy (FE)
- Operates nuclear generating facilities through its subsidiary Energy Harbor Nuclear Corp
- Operates nuclear generating facilities through its subsidiary Energy Harbor Nuclear Corp